2010. október 5.

2010. október 5.
"A VÉLEMÉNY SZABAD. A TENNI AKARÁS PARANCS. A SZÜLŐFÖLD SZENT."

2012. április 30., hétfő

Pósa Károly: Ringató


Zsipsz-zsupp, kenderzsupp
Mi már megunt - kidobjuk

Bitang lélek hazajár
Rajta ragacsos a sár
Jó szándékkal érkezik,
Sovány kéjjel mérgezik
Vasvillával késztetik
Rájárt rúdon kénezik
Síma falnál végezik
Koporsóba szögezik
Zajló jégen égetik
Ne sajnáljad: kéretik
Zsipsz-zsupp, kenderzsák
Kit meguntak – kidobják.

Zsipsz-zsupp, kenderzsupp
Mi még élő - boncoljuk

Iszonyú ez kis madam
Exkuzálom majd magam
Úgy tervezik - a nyáron
Rászólnak, hogy bocsásson
Számat hagyja el pardon
Szívem lóg véres kardon
Tövisbokor-eszmélés
Barabás kért elnézést
Éjfélkor már kitetszik
Reggel ingem kiteszik.
Zsipsz-zsupp kenderszár
Mi  kincsünk van – szétszórják

Zsipsz-zsupp, kenderzsupp
Ha jó volt hát – elrontjuk.

Könnynek kis része a só
Vagyok sorban utolsó
Dehogy haragszom én rá
Sose hulljon átok-vád
Lelkem ördög viszi el,
Egyik szent sem hiszi el
Kalap repül, alázat
Rúzst ken rám a gyalázat
Ökörnyál száll félúton
Irgalmazzál Jézusom
Zsipsz-zsupp lélek-vágy
Szemfedőmbe lyukat vágj.

Zsipsz-zsupp, kenderzsupp
Miért épp most – nem tudjuk.

Hátrál el a szerelem     
Orrom vére eleredt
Tán ha egyszer fölállnék
Fény se lenne, se árnyék
Üres pástom, néma ring
Fölöttem holló kering
Erjed bennem bornak mustja
Kész a leltár, vár a mustra
Csoda-e ha tövist várok
Szúrós akác bottal járok
Zsipsz-zsupp kendertánc
Ha szívem van – csupa ránc.

Zsipsz-zsupp kenderzsupp
Ami egész – szétzúzzuk.

Előttem a szakadék
Bárhová is szaladnék
Fönt vagyok a térképen
Gazos telken bent mélyen
Kigyomlálják virágom
Ha nekem ég világol
Porszem ül szemtükrömön
Kikerül sok szép öröm
Pajtás! Ez nem ringató
Balra húzó – rángató.
Kis túlzással mondhatom
Isten engem elhagyott.
Zsipsz–zsupp kenderzsák
Ki nem szeret – megutál.

Nincsenek megjegyzések: